Yessica.reismee.nl

Singapore!

Donderdag kwamen we na een lange reis aan in Singapore. Van deur tot deur bijna 24 uur! De eerste vlucht verliep erg rustig. Bij binnenkomst in het vliegtuig gaf ik de stewardess mijn tickets, waarop ze zei: “Ms. Kikkert? Oeh wauw, that sounds jummie!”. Na het afscheid van even ervoor kon ik eindelijk weer smakelijk lachen

Wink
. Na ongeveer 6 uur kwamen we aan in Dubai. Alhoewel we alleen het vliegveld hebben gezien, viel me direct de diversiteit aan mensen op! Er zijn natuurlijk veel reizigers in Dubai die overstappen naar waar ook maar ter wereld, en dat merk je! Van backpackers in korte broek naar vrouwen in Burka’s, een non en een stoere jongen vol met tattoeages en een teddybeer op schoot! Ik keek mijn ogen uit, prachtig om te zien.

Alhoewel het in Dubai ’s nachts was, vertelde onze interne klok (die nog afgesteld was op de Nederlandse tijden) dat het etenstijd was. Dus op zoek naar een restaurantje. Het duurde ongeveer 3,5 uur tot onze volgende vlucht zou vertrekken, maar met het zoeken van de gate en onze ogen uitkijken verliep dat vrij vlot. Dus zaten we al gauw in het tweede vliegtuig richting Singapore.

Ook de tweede vlucht verliep goed, alhoewel deze erg wiebelig was. Elke keer als ik bijna sliep dan schudde het vliegtuig weer van links naar rechts en van boven naar onder etc. Slapen heb ik dus amper gedaan. Maar goed, rond de geplande tijd kwamen we aan in Singapore.

Volgens mij ben ik nog nooit zo snel van een vliegveld af gekomen (in Azië dan). Eerst even door de immigratie (dat duurde misschien 10 minuten) en daarna op zoek naar onze tassen, die we binnen 5 minuten gevonden hadden. Vanuit daar regelrecht naar de taxi’s, en na 5 minuten hadden we een taxi gevonden die ons naar het guesthouse bracht.

De eerste dag hebben we verder niet zoveel gedaan, behalve dat we op zoek zijn gegaan naar een mall (soort winkelcentrum), met een foodcourt om even wat te gaan eten. Vrijdag hebben we ons visum aangevraagd voor Indonesië en aangezien we hem dinsdag pas kunnen ophalen, hadden we tijd genoeg om Singapore te gaan verkennen. Dat hebben we dus ook gedaan in een rustig tempo! We hadden namelijk alle twee last van onze interne klok. ’s Nachts konden we niet slapen (we zijn geregeld vanaf 03:00u wakker geweest) en overdag moe en juist heel goed kunnen slapen (maar ja, dat is dan weer niet zo slim). Ondanks dit hebben we een paar dingen gedaan in Singapore, naast relaxen, Skypen met familie en gezellig kletsen met mensen in het guesthouse.

We zijn als eerst vrijdags naar de Botanische tuinen geweest. Dit is een prachtig park met o.a. een regenwoud, een zwanenmeer, allerlei mooie bomen en gewoon een fijne sfeer! Het was echt vrij groot, volgens mij zijn we er wel 2 uur geweest. Zowel zaterdagochtend en zondagmiddag zijn Demi en ik nog een keer terug geweest om gewoon even lekker te wandelen en om de visjes en schildpadjes te voeren. We kwamen zaterdagochtend een vrij grote varaan tegen die lekker lag te zonnebaden. Ook zondagmiddag zagen we er één.

Zaterdag zijn we ook naar Little India geweest. Dit is een wijk in Singapore. Ik moest nog een paar degelijke shirts hebben die ik in Nederland echt niet kon vinden. Voor 11 euro heb ik 3 shirts gevonden. Dat had ik in Nederland nooit gered

Wink
. Verder hebben we met name rond gewandeld en onze ogen uitgekeken. Het zag er allemaal erg kleurrijk uit, we waanden ons echt even in India!

Zondagavond besloten om naar een restaurantje te lopen die iemand had aanbevolen. We konden het alleen niet vinden. Omdat ik inmiddels ook aardig wat blaren op mijn voeten had besloten we terug te lopen. Alleen op de terugweg werden we verrast door een tropische regenbui! Het regende echt megahard en schuilen was geen optie. Inmiddels al flink doorweekt besloten we om maar een fotoshoot te houden:

Nadat we ons hadden omgekleed moesten we nog zeker een dik uur wachten tot de regen voorbij was. In de tussentijd kregen we uitgebreid uitleg over waar het restaurantje was en welke gerechten allemaal lekker waren. Dus in een nieuwe outfit en met de aanbevolen gerechten op zak opnieuw opzoek naar het restaurant. Dit keer vonden we het en wat bleek? De eerste keer waren er misschien 150m verwijderd van het restaurant, we hadden even iets verder moeten lopen nog…. (dan was ons een tropische regenbui op ons hoofd bespaard gebleven, haha). Het restaurantje had inderdaad heerlijke gerechten, wederom in Indiase stijl. Het was een belevenis op zich. We kregen onze kaart en de ober bleef bij ons staan. We moesten héél snel kiezen. Gelukkig hadden we dus tips gekregen, dus dat hebben we dan ook uitgekozen. Verder waren de medewerkers aan een tafeltje naast ons hun verdiende geld aan het tellen. Dat heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt ;) haha. But anyway, het eten was goed,

Verder zijn we nog naar Marina Bay gegaan. Hier kun je je prima vermaken, met alle lichtjes van wolkenkrabbers, verlichte bruggen en een parkje (genaamd ‘Gardens by the bay’ met prachtige (verlichte) futuristische bomen. Dit was een mooie afsluiter van de week in Singapore. De dag erna hebben we ons visum opgehaald en de dag daarna zijn we richting Indonesië vertrokken! Inmiddels zonder jetlag en met vernieuwde energie om hét avontuur aan te gaan! Daarover volgt later meer…

Reacties

Reacties

Claudia

Daag!!

Mooi verslag en leuke foto's :-))

Liefs mij!

Masha

Dat klinkt als een heel goed begin! Mooi verslag, ik ben benieuwd naar de volgende!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!